Försök till "legacy" i sims 3.



Det här är Daniel Vinsconsi. En rätt så vanlig kille, han är en ivrig, barnslig och snyltande festprisse. Men trots allt detta är han också prydlig. Tanken är att han ska få starta en "legacyisch" på den bärbara datorn. Det finns mig veterligen inga regler för legacy i sims 3 än, men jag lät honom få en tomt för runt 6500 nere vid havet, sen byggde jag ett litet hus och ja. Det blev inte så mycket pengar över till möbler och sådant så allt är som det ska ;)
Nåväl.. Nu kör vi, detta är Daniels historia:

Daniel är en okonstlad kille som gillar de små sakerna i livet, han kan bli helt upprymd av att träffa en vän och sedan vara lycklig i timmar efteråt. Han joggar en hel del, dels för att hålla formen och dels för att han varken har råd med cykel eller bil.

En fördel är att man får se mycket, här har han joggat till stranden för att prova fiskelyckan.

Nåväl.. hur barnslig man än är så är det viktiga i en legacy att snabbt finna någon att föra sina gener vidare tillsammans med. Daniel och jag gör ett försök nere i stadsparken. Där finns fin fina bruttor *nicka*

Den första brud han stöter på verkar ha sällskap med en ganska stor kille, något som får Daniel lite skeptisk. Men det visar sig att hon är singel, yrkesmilitär och grinig. Well... Kanske inte riktigt vad jag hade tänkt mig.

Daniel verkar heller inte imponera speciellt mycket på henne när han talar om att han joggar regelbundet för att hålla flåset uppe.

Det slutar med att de bara står och larvar sig och jag ger upp, hon blir en utmärkt vän men är inget jag vill avla med.

Iställer spanar Daniel in Zelda Mae. Hon är klassiskt kvinnlig, blondin, välsminkad, yttepytte kläder. Och ja... Daniel är ju man... Dessutom stämmer deras personlighet ganska väl ihop, hon är en flörtig och barnslig festprisse med gröna fingrar. Dessutom är hon tydligen rik. Icke att förakta.

De kommer riktigt bra överrens och, trots att bilden inte visar det, så har de roligt ihop och leker kull hela natten.

Dagen efter kommer Zelda och hälsar på, hon har bytt kläder (troligtvi blivit äldre?) och Daniel har klätt upp sig. Trots intensivt flirtande så klickar det inte. Kanske är de menade att bara vara vänner?

Daniel grubblar ett par dagar och beslutar sig för att göra ett nytt försök med raggningen, Zelda får vara "kvart i två ragget".

Daniel träffar på Holly Alto på en chackturnering. Hon är vänlig, konstnärlig och vegeterian. Dessutom har hon ett utseende som jag tror kan bli riktigt bra med Daniels gener (till skillnad från Zeldas, hua för den munnen).

Daniel och Holly spelar ett par partin ihop och beslutar att de ska ses igen.

Dagen efter kommer Holly förbi och Daniel bjuder henne att sova över. Hon tackar ja *lycka*

Daniel lagar gentlemannamässig frukost, våfflor. Mumma!

Som Holly äter på badkarskanten eftersom Daniel bara äger en stol och inte erbjuder den. *HAHAHA*


BONUSBILD:

Bella Spökh som barn. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0